تبلیغات
پرستوی مهاجر - سترس همش ضرر هم نداره
دوشنبه 3 خرداد 1389

سترس همش ضرر هم نداره

   نوشته شده توسط: حسین رمضانی    نوع مطلب :درسها و اصول زندگی ،موضوعات عمومی ،متفرقه ،

تحقیقات دانشمندان‌شان می‌دهد استرس می‌تواند فوایدی هم برای سلامتی داشته باشد.محققان معتقدند استرس همیشه هم چیز بدی نیست. اگرچه استرس مداوم یا شدید می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا و دیگر بیماری‌ها را افزایش دهد، اما مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد استرس در حد متوسط می‌تواند برای سلامت شما فوایدی هم داشته باشد. کن رابینس استاد روان‌شناسی دانشگاه ویسکانسین مدیسون در این باره گفت: جنبه‌های مثبت استرس مورد توجه قرار نگرفته است.زمانی که شما استرس دارید، غده‌های فوق کلیوی شما چند هورمون متفاوت از جمله آدرنالین ترشح می‌کند که باعث افزایش ضربان قلب و انرژی می شود. هم‌چنین هورمون کورتیزول نیز میزان گلوکز را در جریان خون شما افزایش می‌دهد. اگر این هورمون‌ها برای مدت طولانی در بدن شما وجود داشته باشند، بعد از چند هفته یا چند ماه شما احساس بیماری خواهید کرد.اما در صورتی که زمان استرس شما محدود باشد، برای مثال یک روز یا کمتر باشد، باعث افزایش کارایی و قدرت مغز شما می‌شود.
این در حالی است که تحقیقات دیگر نشان می‌دهد استرس فرد را باهوش‌تر می‌کند.تحقیقاتی که در دانشگاه راکرفلر در نیویورک انجام شده است نشان می‌دهد استرس باعث افزایش قدرت حافظه و یادگیری می‌شود که دلیل اصلی آن هم ترشح هورمون کورتیزول در مغز است.از مزایای دیگر استرس این است که استرس شما را اجتماعی‌تر می‌کند.زمانی که شما احساس استرس دارید، بدن شما هورمون اکسیتوسین را ترشح می‌کند که باعث افزایش تمایل به ارتباط و معاشرت با دیگران می‌شود. همین عامل سبب می‌شود که در زمانی که شما استرس دارید با دوستان تان تماس بگیرید.پاول روش از کالج پزشکی نیویورک در این باره گفت: زنان هنگامی که استرس دارند بیشتر به دنبال حمایت اجتماعی می‌گردند. ملاقات با دوستان در این زمان می‌تواند باعث آرام‌تر شدن و کاهش میزان استرس شود. این در حالی است که تحقیقات موسسه پزشکی استنفورد نشان می‌دهد استرس‌های کوتاه مدت به بدن شما در مبارزه با بیماری‌ها کمک می‌کند. این استرس‌ها باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن انسان می‌شود. بنابراین در زمانی که دچار استرس‌های کوتاه مدت شدید نگران نباشید و به فواید محافظتی آن از بدن تان فکر کنید. اما اگر مدت زمان استرس ما طولانی‌تر شد، حتما سعی کنید برای کاهش آن اقدام کنید.


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر